Nevşehirli Şekip Ayhan Özışık Türk Sanat Musikisi bestekârıdır.

Şekip Ayhan Özışık, Unutulmaz Eserleriyle Nevşehir'in Türk Musikisine Yetişdirdiği en önemli isim olmuştur.

   1932 yılında Nevşehir’de doğmuştur. Müzikle küçük yaşlarda ilgilenmiş, ud çalmaya heveslense de babasının isteği ile keman dersleri almıştır.  İlk hocası Emin Ongan''dır. Askerliğini yedek subay olarak 1954 yılında tamamlamış ve 1955 yılında Türk Müziği Konservatuarına, 1958 yılında da Ankara Radyosuna girmiştir. 1966 yılına kadar Ankara Radyosunda çalışıp birçok eserini bu dönemde yapmıştır ki bunlardan en önemlisi "Belki bir sabah geleceksin" isimli şarkısıdır.

   Eserlerinden bazıları o dönem Türk filmlerinde fon müziği olarak kullanılmıştır. Türkiye''de ilk altın plak Grafson Şirketi tarafından "İçin için yanıyor" adlı eserine verilmiştir.

ŞEKİP AYHAN ÖZIŞIK BİYOGRAFİSİ

Şekip Ayhan Özışık, 2 Şubat 1932 tarihinde aslen Nevşehir’li olan Raşit ve Şaziye Özışık çiftinin oğlu olarak Ankara’da doğdu. Altı yaşındayken müzik dersleri almaya başladı. Ud çalmaya heveslense de
an dersleri almıştır. Ud çalmayı kendi başına öğrendi. 



İlköğrenimini Ankara’da yaptı, 1942 yılında İstanbul'a gitti. Ortakulu İstanbul’da okudu, Haydarpaşa Lisesi'nden mezun oldu. 1955 yılında İleri Türk Musikisi Konservetuarı'ndan mezun oldu. Üsküdar Musiki Cemiyeti'nde çalıştı, ve 1958 yılında Ankara Radyosu'na girdi ve çalışmaya başladı. 1966 yılına kadar ankara radyosunda çalışıp bir çok eserini bu dönemde yapmıştır ki bunlardan en önemlisi “Belki bir sabah geleceksin” isimli şarkısıdır. 1966-1981 yılları arasındaki dönemde ölümüne kadar İstanbul Radyosu'nda çalıştı. Yesari Asım Arsoy ve Sadetrden etkilendi.
Askerliğini yedek subay olarak 1952 - 1954 yılları arasında Mamak Muhabere okulunda yapmıştır.

T.S. Müziğimizin dev ismi Şekip Ayhan Özışık 

Şekip Ayhan Özışık, üstün bir ud virtiyözüdür. 50li yıllarda beste yapmaya başlamış, 70lerin sonlarına dogru gayet üretken bir besteci profili çizmiştir. Eserlerinden bazıları o dönem Türk filmlerinde fon müziği olarak kullanılmıştır. Türkiye'de ilk altın plak “grafson şirketi” tarafından Muhayyerkürdi makamındaki “İçin için yanıyor” adlı eserine verilmiştir. Eserlerinin çoğunun sözlerini yazacak kadar da şairliği vardı.

Şekip Ayhan Özışık, Şengül Özışık'la evlenip bu evlilikten Ayşen, Hakan ve Raşit adında üç çocuğu olmuştur.

Son yıllarını 1979 yılında yakalandığı gırtlak kanserinden dolayı çok kötü geçirmiştir, Londra’da olduğu ameliyattan sonra, son bir kaç yıl konuşma yetisini de kaybetmiştir. 17 Nisan 1981 tarihinde 49 yaşında İstanbul Cerrahpaşa Hastanesi'nde hayata gözlerini kapatmıştır.

20.YÜZYILIN SIRADIŞI VE BÜYÜK BESTEKÂRI : NEVŞEHİRLİ
 ŞEKİP AYHAN ÖZIŞIK

Oldukça kısa süren hayatı boyunca yaptığı bestelerden bir çoğu, hem yaşadığı dönemde, hem de vefatından sonra musikîşinaslarca zevkle çalınıp, söylenmekte ve dinlenilmektedir.

Cumhuriyetin kuruluş döneminde Sadettin Kaynak ve Selahaddin Pınar Türk Musıkîsinin özüne dokunmaksızın, besteleriyle nasıl farklı bir tarz getirmişlerse, Şekip Ayhan Özışık da Demokrasimizin emekle döneminde yaptığı şarkılarla musıkimize yeni bir ufuk getirmiştir.

Nasıl ki Sadettin Kaynak’ ın şarkıları denilince solist olarak  Safiye Ayla, Selahaddin Pınar’ da Sabite Tur Gülerman akla geliyorsa, Şekip Ayhan şarkılarında ise, hemen Neşe Can hatırlatacaktır. Mesela  ülkemiz’de ilk altın plak armağanı, Neşe Can tarafından Grafson plak’ a okunan “İçin için yanıyor” adlı eserine verilecektir..
Şekip Ayhan’ ın şarkıları Yeşilçam filmlerinin Hem fon müziklerinde, hem de şarkıların üstüne  kurulan senaryolarda oldukça yoğun bir şekilde kullanılmıştır. Bunun dışında Şekip Bey, birkaç filmin müziklerini bizzat kendisi yapmıştır.

Bu filmler :

 1963’ de Senaryosunu Bülent Oran’ ın yazdığı, yönetmenliğini Semih Evin’ in yaptığı, başrollerini Turgut Özatay, Gülgün Ok, Ulvi Uraz, Hüseyin Baradan ve Muazzez Arçay’ ın oynadığı “ Menekşe Gözler”,

1964’ de senaryosunu yine Bülent Oran, yönetmenliğini Arşavir Alyanak, başrollerini Ayhan Işık, Hülya Koçyiğit, Sadri Alışık, Hulusi Kentmen ve Şaziye Moral’ın oynadıkları “ Taşralı Kız “,

1965’ de senarist ve yönetmenliğini Nejat Saydam’ ın yaptığı, baş rollerini, Tanju Gürsu, Selda Alkor, Nuri Altınok, Reha Yurdakul’ un oynadığı “ Çiçekçi Kız “ dır.

Aynı yıl, senaryosunu Sadık Şendil ve İhsan İpekçi’ nnin yaptığı, Ertem Eğilmez’ in yönetip, başrolerini Selda Alkor,Kartal Tibet, Ali Şen, Hulusi Kentmen ve Münir Özkul’ un oynadıkları “ Senede Bir Gün “ isimli filmlerin müziğini de yapacaktır.

Senede bir gün o kadar beğenilmiştir ki, aradan  sadece altı sene geçtikten sonra, aynı isimle ikinci bir film daha çekilir. Filmin senarist ve yönetmeni yine aynıdır. Ancak, başrollerde bu kere Hülya Koçyiğt, Kartal Tibet, Metin Serezli, Bilal İnci, Kadir Savun ve Münir Özkul vardır. Bu filmin müziklerini de Şekip Ayhan yapar.

Karcığar makamından bestelediği , “ Unutmadım seni ben unutmadım, her zaman kalbimdesin/  Aylar, yıllar geçti, söyle sen nerdesin / Anlaşıldı, sen geri dönülmeyen yerdesin /Unutmadım, unutamadım seni ben, her zaman bendesin “ isimli şarkının hikâyesi oldukça dramatiktir.

Bestekâr – solist Ekrem Güyer’ in 1954 yılında vefatı, eşi Radyo sanatçısı Müzehher Güyer’ in üzerinde uzun yıllar silinmeyecek bir acı ve keder bırakır. Çünkü eşinin sağlığında kendisi için yazıp bestelediği “ Unutturamaz seni hiçbir şey “ isimli şarkısı sonucunda bir aşk evliliği yapmışlar ve bu evlilikten de ileride o da radyo sanatçısı olacak Metin Güyer dünyaya gelmiştir.

Müzehher Hanım yılların silemediği bu acı ile, Ekrem Güyer’ in “Unutturamaz seni hiçbir şey “ şarkısının güftesine bir nazire olarak “ Unutturamaz seni hiçbir şey ” sözleri ile başlayan güftesini yazar. Çantasında gezdirdiği bu güfteyi, Ankara Radyosu’ ndan arkadaşı Şekip Ayhan’ a uzatır ve herhalde bu sözlere uygun müziği onun yapacağına inandığını söyler. Bir süre sonra güfte, karcığar makamında bestelenir, oldukça büyük bir beğeni ile karşılanır , her fırsatta aynı duygusallıkla seslendirilir , heyecan ve hüzünle dinlenir.

1979 yılında yakalandığı gırtlak kanseri ile iki yıl boğuşur. Londra’ da girdiği ameliyattan sonra, ölümüne kadar konuşma yeteneğini de kaybeder. Nihayet 17 Nisan 1981 günü sabaha karşı Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesi’ nde hayata veda eder.
Şekip Ayhan Özışık’ın Besteleri : 
Acemkürdi-Artık yıkılsa cihan düşünmem seni bir an
Acemkürdi-Bir bahar akşamında yine bana dönsen
Acemkürdi-Bir gün bana geleceksin yıllardan sonra
Acemkürdi-Seni çok seviyorum her zaman seveceğim
Acemkürdi-Son verelim gel bu aşka
Buselik-Geceleyin bir ses böler uykumu
Buselik-Güzel olmaya güzel güzelsin diyemem ki
Buselik-Ne güzel yaraşmış ol güzel
Buselik-Olsamdı ben sema olsandı sen heva
Buselik-Senindir bu şarkı senindir ey yeşil gözlüm
Dügah-Bir yaz günüydü ayrılmıştık birbirimizden
Hicaz-Açık bırak pencerini örtme perdeyi bu gece
Hicaz-Düşünme öyle derin sonu yoktur kederin
Hicaz-İstanbul'da Bağaziçi'nde
Hicaz-Ne söylesem nafile gönül söz dinlemez
Hicaz-Senede bir gün
Hicazbuselik-Dalma gönlüm dalma hayale
Hicazkar-Bilmem ki nasıl anlatsam nasıl size derdimi
Hicazkar-Seviyorsam seni kabahat bende değil
Hüseyni-Gözlerime bakmasaydın yüreğimi yakmasaydın
Hüzzam-Açma gönül sayfasını yaprak yaprak
Hüzzam-Aylar yıllar geçti yok senden bir haber
Hüzzam-Bu aşkın bu sevdanın adı günah olmasın
Hüzzam-Gözlerini ver bana bende gülsün sevgilim
Hüzzam-Kalbimin sahibi sensin orda yalnız sen varsın
Hüzzam-Menekşe gözlerde hiç vefa yokmuş
Hüzzam-Nerde kaldı eski günlerimiz
Karcığar-Çok yazık gençliğim yolunda oldu ziyan
Karcığar-Senin güzel yüzünü senin şirin sözünü
Karcığar-Unutmadım seni ben
Kürdi-Bu nasıl aşk böyle
Kürdi-Gurbette ah içerim eridi erim erim
Kürdi-Seni andım bu gece kulakların çınlasın
Kürdi-Seninle ölmek var kaderde her şey var
Kürdilihicazkar-Can veresim gelir görünce seni
Kürdilihicazkar-Geçti o güzel günlerimiz
Mahur-Açık bırak kalbini ben gireyim
Mahur-Işıklar loştu kalbim boştu
Mahur-Neden çıktın karşıma
Muhayyer-Geliyor benim güzelim
Muhayyerkürdi-Ah şu yalnızlık gözümde yaşlar
Muhayyerkürdi-Bakarım yollarına nerdesin sevgilim
Muhayyerkürdi-Bende başka ben vardı
Muhayyerkürdi-Birgün alev alev dayanırsam kapına
Muhayyerkürdi-Böyle mi olacaktı bu aşkın hikayesi
Muhayyerkürdi-Çek sevgili yine çek
Muhayyerkürdi-Gel sevgili gel terketme beni
Muhayyerkürdi-Herşey bırakıp gittiğin gibi duruyor
Muhayyerkürdi-İçimizde bir bahar olsun
Muhayyerkürdi-İçin için yanıyor yanıyor bu gönlüm
Muhayyerkürdi-O beni bir bahar akşamı terk edip gitti
Muhayyerkürdi-Rüzgar söylüyor şimdi o yerlerde bizim eski
Muhayyerkürdi-Sen sadece seviyorsun sevilmeden
Muhayyerkürdi-Yalan yalan bütün sözlerin yalan
Muhayyerkürdi-Yalnızım bu diyarda
Nihavend-Aşkımı bilmedin gözyaşımı silmedin
Nihavend-Aşkının tahtını gönlüme kurdum
Nihavend-Bahar gelmiş neyleyim
Nihavend-Bir şarkı olacak anlatınca seni
Nihavend-Bırakmasaydım keşke ellerini
Nihavend-Durma öyle kederli
Nihavend-Ellerim böyle boş boş mu kalacaktı
Nihavend-Gönül gel geç bu sevdadan
Nihavend-Hasretinle aranda ben mekik dokuyorum
Nihavend-Ne çabuk geçiverdi o eski günlerimiz
Nihavend-Ne zaman geleceksin
Nihavend-Ömrümün güzel çağı içimdeki bin heves
Nihavend-Tek resim senden kalan
Nihavend-Ufacık tefeciksin yemyeşil gözlerin vardı
Nihavend-Unut onu gönlüm ismini anma
Nihavend-Yıllar varki bu aşkı
Nihavend-Yine hazan mevsimi geldi
Rast-Ankara'da yarim kaldı
Rast-Anlaşıldı yürümeyecek
Rast-Ardından dökülen yaşlar dinmedi
Rast-Belki bir sabah geleceksin
Rast-Bu aşkın yuva yaptı içimde
Rast-Gülenler gülsün bana
Rast-Gülünce güller açar
Rast-Gülüşün cana yakın pek kaçamak sözlerin
Rast-Herşey seni bana hatırlatır
Rast-İçimde bir yangın var sönmüyor
Rast-Kaderin oyunları çoktur çok
Rast-O muydu yanından geçen
Rast-Öyle güzelsin öyle şirinsin
Rast-Saçların tarumar gözlerinde nem
Segah-Ağlar sensiz şu gönlüm için için derinden
Segah-Bir garip aşık oldum
Segah-Seni ruhum seviyor
Uşşak-Bir zamanlar seni sevmiştim
Uşşak-Gülelim eğlenelim
Uşşak-Gün gelir de beni unutursun demiştin
Uşşak-İnandım yıkıldım sevdim aldandım
Uşşak-Ne sen sor ne ben söyleyeyim
Kaynak:Biyografi.info